Advocatuur

Advocatenbureaus

Advocaten dienen zich te onderscheiden in de markt en te laten te laten zien waar hun kracht ligt. Traditioneel worden klanten binnen de advocatuur geïnformeerd door middel van nieuwsbrieven en publicaties op de eigen website. Bestaande klanten krijgen regelmatig nieuws en actualiteiten voorgeschoteld en weten uw advocatenkantoor op die manier wel te vinden. Potentiële klanten zijn echter moeilijker te bereiken. Het is afwachten of ze iets zoeken dat ook op de website van uw bedrijf is gepubliceerd en of datgene wat ze zoeken in de Google-ranking naar boven komt en verwijst naar de website van uw advocatenkantoor. Ook de hoeveelheid informatie op een corporate website van een advocatenkantoor, kan ertoe leiden dat potentiële klanten niet direct kunnen vinden wat ze zoeken of te veel informatie krijgen. En waarom zouden ze in zee gaan met úw
advocatenkantoor, als de anderen hetzelfde kunnen bieden?

Nieuwsvoorziening in de advocatuur

Contentmarketing

Je onderscheiden in de markt is mogelijk door je expertisegebieden te gebruiken binnen een contentmarketing. Een manier om je te onderscheiden door middel van content, is het opzetten van een contentplatform of kennisportal. Het contentplatform is een aparte website, waar specifieke kennis van binnen en buiten het advocatenkantoor gecombineerd en gepubliceerd wordt. Door nieuws, blogs, artikelen over bepaalde thema’s bij elkaar te zetten, kunnen advocaten hun kennis delen met bestaande klanten, maar ook nieuwe klanten aantrekken.

Thought-leadership

Het publiceren over één thema op een aparte plek levert naamsbekendheid op, een betere vindbaarheid en versterking van de reputatie. Wie veel publiceert over een onderwerp, wordt gezien als ‘thought leader’. Een thought leader heeft specifieke expertise en wordt gezien als autoriteit in een branche of op een bepaald onderwerp. Het thought-leadership moet zorgvuldig worden opgebouwd: er gaat een bepaalde visie en strategie aan vooraf. Actualiteit is belangrijk, draagvlak binnen de organisatie (de experts binnen de organisatie zullen veel moeten publiceren) is cruciaal en daarnaast moet er ‘wat te halen zijn’ bij de expert (kennis, gratis tools, whitepapers).

Advocatuur

Onze klanten

Let’s inform heeft op het gebied van contentmarketing, nieuwsvoorziening & content curation opdrachten uitgevoerd voor de advocatenbureaus Kennedy van der Laan en Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn Advocaten.

Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op.