Social media & Webcare

Social media zijn niet meer weg te denken en maken tegenwoordig deel uit van de marketingmix en de communicatiestrategie van bedrijven. Naast een formeel bestand aan klanten en contactpersonen heeft iedere organisatie ook een informeel bestand aan volgers en likers op Twitter, LinkedIn of Facebook. Posts, likes, shares, tweets en retweets volgen elkaar in een razend tempo op en kunnen een eigen leven gaan leiden waardoor ze de reputatie van een persoon, product of bedrijf kunnen schaden. Hoe voorkom je imagoschade en hoe kun je snel en adequaat reageren op klachten en andere ongenoegens die op social media worden verspreid? En hoe kun je social media inzetten om vragen van consumenten te beantwoorden of producten onder de aandacht te brengen?

Webcare

Met behulp van webcare kan een bedrijf of organisatie actief reageren op uitlatingen in social media en de online reputatie monitoren. Er zijn diverse tools op de markt die gebruikt kunnen worden voor social media monitoring en webcare. Maar welke tool is het meest geschikt voor u? En hoe kunt u uw webcaretool optimaliseren, zodat u geen belangrijke berichten en tweets mist? Welke social media- of webcarestrategie kunt u inzetten voor uw organisatie of bedrijf?

Social media

Let’s inform kan uw organisatie helpen om zicht te krijgen in wat er speelt in de social media. Ten behoeve van de advocatuur, het onderwijs, gezondheidszorg en overheid bieden wij advies-, optimalisatie- en implementatietrajecten aan op het gebied van social media en webcare:

  • Advies rondom het inrichten of gebruik van sociale media in een zakelijke of professionele context
  • Advies over het gebruik of inrichten van social media monitoring of webcare tools
  • Advies over de te voeren social mediastrategie of webcarestrategie
  • Inrichten van specifieke portals of social media dashboards
  • Quickscan webcare – Optimaliseer uw tool voor betere resultaten in uw engagement feeds

Neem contact met ons op voor meer informatie of voor het aanvragen van een vrijblijvende offerte.